האדמו"ר מקאליב זיע"א בקריאת "שמע ישראל" • צפו

קלמן טלר 2 Comment on האדמו"ר מקאליב זיע"א בקריאת "שמע ישראל" • צפו

"אני מבטיח לך שאגיד 'שמע ישראל'": ההבטחה של כ"ק האדמו"ר מקאליב ממלתעות הנאצים אותה קיים לא מפסיקה להדהד | צפו בתיעוד לפני שבועות ספורים מכינוס "בעד עמך" של אגודת ישראל

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יש דמויות שהתבוננות קצרה בהן מאפשרת לך לגעת בנצח. לזכור, גם באמצע המולת הבחירות, את הסיפור הגדול והנצחי של עמנו. אחת מהן היא דמותו של האדמו"ר מקאליב זצוק"ל.

האדמו"ר מקאליב עבר את מחנה אושוויץ ואת הניסויים הנוראים של ד"ר מנגלה על בשרו. הוא ראה את בני משפחתו נטבחים, ונותר לבדו. "כמה שעות לפני שיכולנו לצאת לחירות, לקחו הרבה יהודים וזרקו אותם לאש", סיפר האדמו"ר, "זעקתי 'שמע ישראל' ואמרתי: ריבונו של עולם, זה חלילה וחס ה'שמע ישראל' האחרון שלי. עוד מעט אהיה עם כל המשפחה בשמיים. אם תיתן לי חיים – הרי שבעזרת ה' אני מבטיח לך שאגיד 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד' במחיצת אנשים חיים".

כל מי שפגש בו באירוע ציבורי, כל קבוצת אנשים שביקשה להיכנס לחדרו, כל מי שראה אותו פוגש ציבור רחוק שלא מקפיד על אמירת שמע ישראל כלל – יודע עד כמה הוא מקפיד למלא את ההבטחה הזו. לומר שמע ישראל באוזניהם של ישראל. הנה תיעוד מרגש מכנס הבחירות של אגודת ישראל שהתקיים זמן קצר לפני הבחירות. האדמו"ר מקאליב בן ה-96 יושב על כסאו, הקהל נעמד ומקיים יחד עמו את הבטחתו: "שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חבל על דאבדין ולא משתכחין ברוך דיין האמת